وکیل تسخیری منافقین

قانون اخلال در نظام اقتصادی

وکیل تسخیری منافقین

و یکی از ضروریات حقوق کیفری ایران تعیین وکیل تسخیری برای متهمین جرایم موضوع ماده ۳۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری ایران میباشد.

جرایم و جنایات منتسب به گروه منافقین مستثنی از قانون نمی باشد و بر اساس خبر زیر میتوان اعمال قانون در رسیدگی های جنایی را مشاهده نمود:

چگونگی تعیین وکیل تسخیری برای منافقین

بر اساس اظهارات معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دادگاه کیفری یک استان تهران ، دادگاه کیفری یک استان تهران به منظور رعایت حقوق قانونی متهمان، از طریق انتشار آگهی به آنها اعلام کرد تا نسبت به معرفیوکیل اقدام کنند.

اگر با وجود گذشت مهلت تعیین شده، وکیلی از سوی منافقین معرفی نگردد رئیس دادگاه رسیدگی‌کننده مطابق ماده 384 قانون آیین کیفریدستور تعیین وکیل تسخیری را برای متهمان صادر خواهد کرد.

هفتم مردادماه ۱۴۰۲ دادگاه کیفری یک تهران با انتشار آگهی عمومی در روزنامه‌های کثیرالانتشار از منافقین خواسته تا برای دفاع ازخود در دادگاه وکیل معرفی کنند.

به‌دلیل عدم معرفی وکیل از سوی متهمان پرونده، دستگاه قضا بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری که دفاع وکیل در پرونده‌های جنایی را الزامی معرفی کرده است، برای متهمان وکیل تسخیری معرفی خواهد کرد.

اعضای پرونده منافقین دارای وکیل تسخیری

در پرونده گروهک تروریستی منافقین که در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، 104 نفر از اعضای سازمانمجاهدین خلق معروف به منافقین به‌عنوان متهم محاکمه می‌شوند.

از جمله اسامی متهمین حاضر در این پرونده که از آن‌ها خواسته شده است وکیلی را به دادگاه معرفی کنند می‌توان به مسعود رجوی،مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، فهیمه اروانی، زهرا مریخی آهنگرکلایی، صدیقه حسینی، ژیلا دیهیم،محمود عطایی کاریزی،محمود قجر عضدانلو، فرهاد الفت، صالح رجوی، محمود فخارزاده، علیرضا امام‌جمعه، زهره عطریانفر، حسننظام‌الملکی و… اشاره کرد.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیش از این و در نشست خبریتشریح برنامه‌هایهفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی” (4 تیر 1402) از انجام اقدامات قضایی علیهگروهک منافقینخبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *