طلاق توافقی

خدمات حقوقی/خانواده و تخصصی توسط وکلا آوای رهنما – انجام طلاق توافقی در مشهد و تهران

اطلاعات بیشتر
آیا به دنبال راهی هستید تا به طلاق توافقی دست یابید؟

 موسسه حقوقی آوای رهنما

با افتخار ارائه دهنده خدمات حقوقی در زمینه حقوق خانواده و طلاق توافقی در مشهد و تهران می‌باشد. تیم متخصص و وکلای پایه‌یک این موسسه با درک عمیق از امور حقوقی، بر آنند که شما را در این مسیر دشوار همراهی کرده و به شما کمک کنند تا به طلاق توافقی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دست پیدا کنید.

مزایای طلاق توافقی در مشهد و تهران در موسسه حقوقی آوای رهنما

  • سریع ترین زمان ممکن (۱۵ روز کاری)
  • بدون نیاز به انجام مراحل مشاوره اجباری
  • بدون نیاز به حضور هیچ یک از زوجین در دادگاه
  • حفظ حریم خصوصی
  • کاهش استرس و تنش ناشی از پروسه طلاق
  • مدت زمان بین سه الی شش ماه
  • نیاز به طی کردن مراحل مشاوره از طریق سامانه تصمیم
  • نیاز به حضور زوجین در تمامی مراحل دادگاه
  • ورود قاضی به جنبه‌ های شخصی و زندگی زناشویی
  • تحمل استرس و تنش به خاطر طولانی بودن و هزینه بیشتر
سوالات متداول

سوالات متداول کاربران آوای رهنما

درباره طلاق توافقی

در قانون ایران ما دو نوع طلاق داریم:

  1. طلاق بائن
  2. طلاق رجعی

طلاق توافقی از نوع بائن (طلاق انتخابی) است، نه رجعی. زیرا در طلاق توافقی، زوجین به توافق خود اقدام به جدایی می‌کنند و این تصمیم به صورت اختیاری و بدون نیاز به دوره زمانی معین پس از طلاق (که در طلاق رجعی وجود دارد) اتخاذ می‌شود.

طلاق توافقی در مشهد و در برخی از استان های کشور به دلیل اجباری بودن طی شدن پروسه مشاوره که از طریق سامانه تصمیم امکان پذیر است، حدوداً سه الی شش ماه زمان نیاز دارد. اما این پروسه توسط موسسه حقوقی آوای رهنما به دلیل داشتن شعب در استان های مختلف و وکلای مجرب در زمانی کم تر از یک ماه و در حدود ۱۵ روز کاری انجام می پذیرد.

در قانون ایران، روند حقوقی طلاق توافقی به طور کلی مشابه است ولی برخی از جزئیات ممکن است در قوانین برخی استان ها یا دادگاه‌های محلی تفاوت داشته باشند. در اینجا یک چارچوب کلی برای روند حقوقی طلاق توافقی در قانون ایران آورده شده است:

1. مشاوره اولیه و تهیه توافق‌نامه:
در این مرحله، شما با یک وکیل حقوقی متخصص در زمینه حقوق خانواده تماس می‌گیرید. وکیل شما به شناخت دقیق از شرایط و نیازهای شما می‌پردازد و توافق‌نامه‌ای تهیه می‌کند که جزئیات طلاق از جمله تقسیم دارایی‌ها، نفقه، حضانت فرزندان و سایر مسائل مهم را در بر می‌گیرد. این توافق‌نامه باید توسط شما و همسرتان امضاء شود.

2. تقدیم به دادگاه:
پس از تهیه توافق‌نامه، این مدرک به همراه درخواست طلاق توافقی به دادگاه مربوطه تقدیم می‌شود. دادگاه بررسی می‌کند که توافق‌نامه طبق قوانین حقوقی منطقه و اصول اسلامی است یا خیر.

3. جلسات مشاوره دادگاه:
دادگاه ممکن است جلساتی اختصاصی برگزار کند تا از زوجین نظر حاصل کند و در صورت نیاز توضیحات بیشتری از آن‌ها درخواست کند. این جلسات به منظور بررسی بهتر توافق‌نامه و حل هرگونه ابهام یا اختلاف احتمالی می‌باشد.

4. تصویب دادگاه:
در صورت اطمینان از مطابقت توافق‌نامه با مقررات حقوقی و اسلامی، دادگاه طلاق توافقی را تصویب می‌کند.

5. ثبت اسناد:
بعد از تصویب دادگاه، توافق‌نامه و اسناد مربوط به طلاق توافقی در دفتر اسناد رسمی ثبت می‌شود. این ثبت اسناد به عنوان اثبات رسمی انجام می‌شود و جزئی از فرآیند طلاق توافقی می‌باشد.

مدت زمان:
مدت زمان کلی این فرآیند ممکن است بسته به شرایط مختلف، از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. تعداد جلسات دادگاه و سرعت انجام امور ممکن است در هر مورد متفاوت باشد. تمام این مراحل توسط آوای رهنما در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه دادرسی انجام خواهد گردید. برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 20:30

برای دریافت وقت حضوری با شماره تلفن 09126089410 تماس حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان نیز می توانید از طریق صفحه مشاوره رایگان و با تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایید.

دفتر تهران:

تهران، مرزداران، برج الوند، طبقه دوم، راهرو اول سمت راست واحد ۴۶ ممیز ۳‎

دفتر مشهد:

مشهد، بزرگمهر جنوبی ۲۲، پلاک ۹، طبقه ۵، واحد ۵۰۲

نظرات موکلین ما

دیدگاه موکلین ما را بخوانید…

4.8 ستاره از 163 دیدگاه

خوشحال هستم از اینکه با مجموعه حقوقی شما و تیم حرفه‌ایتان آشنا گشتم و در پرونده های مختلف حقوقی که داشتم کنار بنده بودند، از جمله پرونده مربوط به امور خانوادگی که در سریع ترین زمان ممکن حل گشت.

آقای نوروزی • مشهد

با استفاده از خدمات طلاق توافقی آوای رهنما توانستم پروسه شش ماه طلاق را در مشهد به سرعت و در عرض ۱۴ روز کاری به اتمام برسانم. با تشکر از تیم حقوقی فوق العاده شما.

آقای احمدی • مشهد

مشاوران آوای رهنما در طول تمام پروسه طلاق پیگیر و همراه بودند و باعث شد در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه پرونده ما به سرانجام برسد و فشار و استرسی به ما وارد نشود.

خانم زند • مشهد

انواع طلاق در قانون ایران

1. طلاق بائن

طلاق بائن به معنای طلاقی است که از سوی شوهر به تعلل از ادامه زندگی مشترک تصمیم گرفته می‌شود. در این نوع طلاق، شوهر می‌تواند بدون دلیل مشخص یا با دلایلی که ممکن است در قانون اسلامی مورد قبول قرار نگیرد، از همسر خود طلاق بگیرد. این نوع طلاق به عنوان حق شوهر بر طلاق شناخته می‌شود. برای اعمال طلاق بائن، شوهر باید به دادگاه اطلاع دهد و دادگاه نیز با بررسی موارد و شرایط، اقدام به تصویب طلاق می‌نماید.

مثال: فرض کنید شوهر به دلیل دلایل شخصی یا عدم توجیه رضایت مشترک، تصمیم به جدایی گرفته باشد و به دادگاه درخواست طلاق بائن دهد. دادگاه با بررسی شرایط و بدون نیاز به موافقت همسر، می‌تواند طلاق را تصویب کند.

2. طلاق رجعی

طلاق رجعی به موقعیتی اشاره دارد که زوجین پس از طلاق، قصد دارند دوباره به هم پیوسته و زندگی مشترک را ادامه دهند. در قانون اسلامی ایران، طلاق رجعی به عنوان یک امکان ترتیب داده شده است. بر اساس این امکان، اگر زن و شوهر بخواهند پس از طلاق، دوباره به هم پیوسته و زندگی مشترک خود را ادامه دهند، زن می‌تواند بعد از یک دوره زمانی معین (مثلاً سه قمری) با رضایت از این امکان استفاده کند.

مثال: فرض کنید زوجی به دلیل مشکلاتی به طلاق رسیده باشند، اما پس از مدتی متوجه شوند که ممکن است مسائلشان قابل حل باشد. در این صورت، زن با رضایت از این امکان، می‌تواند اقدام به طلاق رجعی کند و زندگی مشترک خود را از نو شروع کند.

نتیجه‌گیری

انواع دیگر از طلاق مانند بائن و رجعی نشان از پیچیدگی و تنوع در قانون خانواده ایران دارند. این امور نه تنها به تصمیمات حقوقی بلکه به اصول اخلاقی و اسلامی هم وابسته هستند. آگاهی از این انواع طلاق و حقوق مرتبط با آنها برای افرادی که درگیر چنین مسائلی هستند، بسیار حیاتی است.

طلاق توافقی از کدام نوع است ؟ بائن یا رجعی ؟

طلاق توافقی از نوع بائن (طلاق انتخابی) است، نه رجعی. زیرا در طلاق توافقی، زوجین به توافق خود اقدام به جدایی می‌کنند و این تصمیم به صورت اختیاری و بدون نیاز به دوره زمانی معین پس از طلاق (که در طلاق رجعی وجود دارد) اتخاذ می‌شود.

در طلاق رجعی، زوجین پس از طلاق، امکان دارد با رضایت هر دو طرف و پس از گذشت یک دوره زمانی معین دوباره به هم پیوسته و زندگی مشترک را ادامه دهند. این دوره زمانی می‌تواند به عنوان فرصتی برای تصحیح مسائل و حل اختلافات بین زوجین در نظر گرفته شود.

در طلاق توافقی، توافق زوجین بر اساس مواردی که آنها مهم می‌دانند، صورت می‌گیرد و دادگاه با بررسی توافق‌نامه طلاق، مطابق با قوانین و مقررات حقوقی، طلاق را تصویب می‌کند.

مزایای طلاق توافقی در مشهد و تهران در موسسه حقوقی آوای رهنما

آیا به دنبال یک راه حل سریع و ساده برای طلاق توافقی هستید؟ موسسه حقوقی آوای رهنما به شما این فرصت را فراهم می‌کند که بدون نیاز به حضور در دادگاه و با هماهنگی‌های حرفه‌ای، زمانی کوتاه‌تر و با کمترین هزینه، به طلاق توافقی دست یابید. ما از تمام تلاش خود برای ارائه خدمات حقوقی با کیفیت و تضمین راحتی شما در این مسیر بهره می‌بریم.

مزایای طلاق توافقی

  1. مشاوره اولیه توسط متخصصین حقوقی: در طلاق توافقی، زوجین خود تصمیم به جدایی می‌گیرند و این تصمیم به دور از فشارهای خارجی ایشان اتخاذ می‌شود. این اختیار به زوجین این امکان را می‌دهد که مسائل مالی، حقوقی و اجتماعی خود را به صورت مستقل حل کنند.
  2. حفظ حریم خصوصی: طلاق توافقی به زوجین این امکان را می‌دهد که مسائل خصوصی خود را بدون دخالت یا بررسی دادگاه و اطلاعات عمومی حفظ کنند. توافق‌نامه طلاق به عنوان یک مدرک حقوقی می‌تواند جزئیات این توافقات را محفوظ نگه دارد.
  3. صرفه‌جویی در هزینه: طلاق توافقی ممکن است به زوجین کمک کند تا هزینه‌های مرتبط با رفت و آمد به دادگاه و وکالت را کاهش دهند. همچنین، زوجین می‌توانند در مسائل مالی و تقسیم دارایی‌ها توافق کرده و از هزینه‌های حقوقی پیچیده که در طلاق متنازعه ممکن است به وجود آید، جلوگیری کنند.
  4. سرعت فرآیند: طلاق توافقی ممکن است فرآیند طلاق را سریع‌تر کند، زیرا زوجین با توافق قبلی، مسائل مهم را قبل از ورود به دادگاه حل کرده‌اند. این می‌تواند به زودیتر شروع زندگی جدید برای هر یک از زوجین را فراهم کند.
  5. کاهش استرس و تنش: با توافق قبلی در طلاق توافقی، ممکن است دردسرهای احتمالی مرتبط با فرآیند طلاق کاهش یابد و زوجین بتوانند با کمترین استرس و تنش به زندگی خود ادامه دهند.

مهم است برای طلاق توافقی، توافق‌نامه‌های حقوقی صحیح و دقیق تهیه شود تا تمامی جنبه‌های مهم مانند تقسیم دارایی‌ها و حقوق نفع و مسئولیت‌ها به صورت روشن و با دقت مشخص شوند.

درخواست تماس

اطلاعات شخصی

اطلاعات تماس

روش هایی که می توان با شما در ارتباط بود را مشخص کنید.
  • سریع ترین زمان ممکن (۱۵ روز کاری)
  • بدون نیاز به انجام مراحل مشاوره اجباری
  • بدون نیاز به حضور هیچ یک از زوجین در دادگاه
  • حفظ حریم خصوصی
  • کاهش استرس و تنش ناشی از پروسه طلاق
  • مدت زمان بین سه الی شش ماه
  • نیاز به طی کردن مراحل مشاوره از طریق سامانه تصمیم
  • نیاز به حضور زوجین در تمامی مراحل دادگاه
  • ورود قاضی به جنبه‌ های شخصی و زندگی زناشویی
  • تحمل استرس و تنش به خاطر طولانی بودن و هزینه بیشتر

ویدئوهای آموزشی

نتیجه پرونده های ما

مشاهده همه نتایج پرونده ها

سایر مطالب مرتبط با موضوعات خانواده

ماده 1173 قانون مدنی

ماده 1173 قانون مدنی: هیچ‌یک از ابوین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل به [...]

مشاوره قبل از ازدواج و انواع نکاح

مشاوره پیش از ازدواج در این مقاله قصد داریم، با آگاه سازی و تعریف نکاح [...]

انواع طلاق

انواع طلاق بر اساس درخواست کننده طلاق هرچند طلاق، حق مرد می باشد، اما در شرایطی، زن [...]

ارجاع طلاق به موسسات داوری

ارجاع طلاق به موسسات داوری داوری خانوادگی تقریباً در تمامی کشورها از دیرباز مرسوم بوده [...]

داور در طلاق

جایگاه داور در طلاق و شرایط داور طلاق چیست ؟ در کلیه دعاوی طلاق به [...]

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور در ابتدا باید نکاتی را در خصوص درخواست طلاق ایرانیان [...]

عدول از تمکین

عدول از تمکین در مقالات قبل به رابطه تمکین و نفقه پرداختیم. در این مقاله به [...]

حضانت

نکات کاربردی در خصوص حضانت مطابق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی ، زمانی که پدر و [...]

سامانه تصمیم

سامانه تصمیم چیست؟ با افزایش روند طلاق در کشور، سامانه ای با نام تصمیم به [...]

خیانت به همسر

خیانت همسر خیانت همسر در قالب خیانت مرد به زن و خیانت زن به مرد [...]

4 Comments

مهریه

همه چیز درباره ی مهریه مهریه مالی است که قابلیت تملک داشته باشد و در [...]

رابطه تمیکن زوجه و نفقه

رابطه تمیکن زوجه و نفقه به محض اینکه عقد نکاح میان طرفین بسته شد و زن و [...]

وکیل خوب در نی نی سایت

نی نی سایت یافتن وکیل خوب در مشهد از طریق نی نی سایت چگونه است؟ [...]

وکیل خوب برای طلاق

وکیل خوب جهت طلاق وکیل خوب جهت طلاق کیست ؟ داشتن وکیل خوب جهت طلاق [...]

6 Comments

وکیل خوب خانواده کیست

وکیل خوب خانواده وکیل خوب خانواده کیست؟ اصطلاح وکیل خانواده عرفی و نه قانونی بوده [...]

وکالت فرزندان به مادر

وکالت فرزندان به مادر چیست؟ در صورت فوت شوهر فرزندان می‌توانند برای انجام کارهای مرتبط [...]

وکالت حضانت

وکالت حضانت چیست؟ حضانت یا حق تکلیف نگهداری از فرزند تا ۷ سالگی فرزند دختر [...]

وکیل مدافع خانواده

وکیل مدافع خانواده وکیل مدافع خانواده اصطلاحی عرفی و نه قانونی بوده و در معانی [...]