قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب 1367 – ماده 26

قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب ۱۳۶۷ – ماده ۲۶

شیرخشک شیرخواران باید دارای مجوز ورود از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بوده و از طریق شبکه‌های توزیع‌کننده مورد تایید این وزارت در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد و داروخانه نیز بایستی آن را در ازاء دریافت کوپن معتبر و با قیمت رسمی به متقاضی ارائه نماید( شیرخشک‌های رژیمی صرفا بایستی با نسخه پزشک و با قیمت رسمی به مصرف‌کننده عرضه شود) تخلف از این امور جرم بوده و متخلف به مجازاتهای مقرر محکوم می‌شود.

تحلیل – ماده ۲۶ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام

1-شیر خشک به عنوان یکی از فرآورده های شیر که از حذف آب از شیر به دست می آید، توصیف می شود. با حذف رطوبت، پتانسیل رشد میکروبی در شیر کاهش می یابد. در نتیجه، شیرخشک مزایای بسیار زیادی را برای حمل و نقل، ذخیره سازی و ماندگاری را ارائه می دهد که در شیر مایع یافت نمی شود.
2-شیرخشک‌های رژیمی برای نوزادانی که به پروتئین شیر گاو موجود در برخی شیرخشک‌ها حساسیت دارند یا به بیماری‌های متابولیک مبتلا هستند تولید می‌شود.
از آنجائیکه مواد حساسیت‌زای موجود در رژیم غذایی مادر می‌تواند از شیر مادر گذشته و در شیرخوارانی که تغذیه انحصاری با شیر مادر دارند موجب حساسیت شود، این نوزادان باید شیرخشک‌های رژیمی مخصوص نوزادان مبتلا به آلرژی را مصرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *